G
R
E
A
T
 
GREEK
ARCHITECTURAL
TALENT
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝLAFARGEΜΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
We readΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗARCHISEARCH.GRARCHSTUDIES.GRΔΟΜΕΣΕΚΥΛΗ & ΚΤΙΡΙΟMETROPOLISUNIVERSITY PRESSCLICKATLIFE.GRCULTURENOW.GRMONOPOLI.GRREPORTER.GR


We listen to
PEPPER 96.6RED FM 96,3

20.5 - 9.6 2013
ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

ΤΑ
ΠΡΩΤΑ ΤΟΥΣ
ΚΤΙΡΙΑ
 

Κανελλοπούλου Καλλιόπη

ΜΑΝΤΡΙ - κατασκευές για την φιλοξενία οικόσιτων αιγοπροβάτων
2009
Διπλωματική
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, Ελλάδα
Επιβλέπων καθηγητής/τες: Αντονάς Αριστείδης
Το θέμα διαπραγματεύεται τον μετασχηματισμό των υπαρχόντων δομών της χωρικής υπόστασης ενός μαντριού, στις σύγχρονες συνθήκες. Η ιστορία της κτηνοτροφίας στην Ελλάδα, με την εκτροφή κοπαδιών αιγών και προβάτων, ξεκινά από πολύ παλιά, με οικογένειες νομάδων κτηνοτρόφων, που μετακινούνται μεταξύ ορεινών και πεδινών περιοχών σε αναζήτηση τροφής και ευνοϊκότερων καιρικών συνθηκών για την ανάπτυξη των κοπαδιών τους. Αυτή η εποχική μετακίνηση που παρατηρείται ακόμα και σήμερα, έχει διασπείρει στο ελληνικό τοπίο, έναν ιδιαίτερο υλικό πολιτισμό που αποτελείται από πέτρινους τοίχους, τεχνητούς ίσκιους, ξύλινους δομικούς σκελετούς που καλύπτονται από πρόχειρα υλικά, αυλάκια νερού, (κατασκευές με εύθραυστη, ευμετάβλητη και ατελή μορφή) και παράλληλα ένα ιδιαίτερο χρωματικό και ακουστικό τοπίο που δημιουργείται από τις εγκαταστάσεις, τα βοσκοτόπια και τα κοπάδια.
Μέσα στο χρονικό διάστημα ενός έτους, οι ανάγκες και η χρήση του χώρου αυξομειώνονται ανάλογα με τις παραγωγικές φάσεις του κοπαδιού (περίοδος αναπαραγωγής, περίοδος γαλακτοπαραγωγής, κτλ) και τις καιρικές συνθήκες. Ο χώρος παρουσιάζει μια συνεχή εναλλαγή εσωτερικών και εξωτερικών αυλών, που τα χωρίσματά τους χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζουν και να κατευθύνουν το κοπάδι.
Το σενάριο του κτηρίου υποστηρίζει την δημιουργία μιας μεσαίας μονάδας παραγωγής που μπορεί να φιλοξενήσει 300-400 ενήλικα ζώα (μαζί με τα μικρά τους), με τρόπο εκτροφής ανάμεσα στην ελεύθερη βόσκηση και τον μόνιμο σταβλισμό.
Η τοπογραφία του οικοπέδου παρουσιάζει ήπια φυσική κλίση και βρίσκεται δίπλα σε δυο υφιστάμενες εγκαταστάσεις και το νέο κτήριο τοποθετείται αρθρωτά με αυτές ώστε να γίνεται κοινή χρήση σύγχρονων μηχανημάτων.
Η τοποθέτηση του κτηρίου και της στέγης στο έδαφος είναι τέτοια ώστε να εκμεταλλεύεται την υπάρχουσα κλίση για την ροή του νερού, της τροφής και της φυσικής αποστράγγισης.
Η κεντρική ιδέα στηρίζεται στην κατασκευαστική λογική ενός τρισδιάστατου σκελετού, πάνω στο οποίο κουμπώνουν πλαίσια υλικών δημιουργώντας αλληλουχίες χώρων


Βιογραφικό
H Καλλιόπη Κανελλοπούλου είναι απόφοιτος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Κατά την διάρκεια των σπουδών της υπήρξε φοιτήτρια, μέσω προγράμματος ανταλλαγής, στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής του TU-Darmstadt στην Γερμανία και συμμετείχε σε διεθνή εργαστήρια αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, στην Ολλανδία ΤU-Delft, και στην Γαλλία ΕNPS-ParisTech, καθώς και σε εργαστήρια σχεδιασμού και κατασκευών από την ερευνητική μονάδα Κατασκευών [Κ] του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Τα τελευταία τρία χρόνια εργάζεται στην Αθήνα ως αρχιτέκτονας μηχανικός, ενώ έχει εκπονήσει πρακτική άσκηση σε αρχιτεκτονικά γραφεία στον Βόλο και στην Γερμανία.
Το πεδίο του ενδιαφέροντός της εστιάζεται στη σχέση που μπορεί να έχει η διαδικασία σχεδιασμού με τα υλικά και τις μεθόδους κατασκευής, καθώς και η φυσική δομή των υλικών και η αλληλεπίδρασή τους με τον χρόνο.
A PARTNERSHIP TO PROMOTE THE GREEK ARCHITECTURAL VISION ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ  LAFARGE
We read ARCHISEARCH.GR
designed: mnp
web development: tool