G
R
E
A
T
 
GREEK
ARCHITECTURAL
TALENT
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝLAFARGEΜΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
We readΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗARCHISEARCH.GRARCHSTUDIES.GRΔΟΜΕΣΕΚΥΛΗ & ΚΤΙΡΙΟMETROPOLISUNIVERSITY PRESSCLICKATLIFE.GRCULTURENOW.GRMONOPOLI.GRREPORTER.GR


We listen to
PEPPER 96.6RED FM 96,3

20.5 - 9.6 2013
ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

ΤΑ
ΠΡΩΤΑ ΤΟΥΣ
ΚΤΙΡΙΑ
 

Πινιάρα Ιωάννα, Λιακατή Χριστίνα
Νεχαλιώτη Αναστασία

Ξετυλίγοντας το μίτο της μνήμης
2012
Διπλωματική
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Επιβλέπων καθηγητής/τες: Βεργόπουλος Σταύρος
Πάκα Αλκμήνη
Σ’ αυτή τη διπλωματική εργασία, χρησιμοποιείται η αφήγηση ως μια μέθοδος που διαπραγματεύεται τις εντυπώσεις και τις αντιλήψεις και επιχειρεί να αποκαλύψει αυτή την αλληλεπίδραση (εικόνα 1). Σκοπός είναι η δημιουργία μίας αρχιτεκτονικής που αντιμετωπίζεται ως πεδίο, αντικείμενο και ατμόσφαιρα μέσω σεναρίων γεγονότων, που βιώνονται μεμονωμένα και αλληλοεπικαλυπτόμενα.
Οι πρωταγωνιστές της αφήγησης έχουν την κοινή επιθυμία να βιώσουν μια διαφορετική πραγματικότητα, η οποία δεν είναι ορατή σ’ αυτούς, αλλά βρίσκεται μέσα στα μάτια τους, θαμμένη και απωθημένη. Η εικόνα τους για τον επιθυμητό τόπο συμπυκνώνει το παράδοξο των αρχιτεκτονικών εμπειριών τους στη γη, που κυμαίνονται από τα υλικά του εδάφους μέχρι και τα μόρια του (εικόνα 2). Αυτό που προκύπτει είναι ένα περίπλοκο, πολυδιάστατο περιβάλλον, ένα υβρίδιο τοπίου και διαγράμματος, ένα χρονογραφικό σώμα που συνδυάζει επιφάνεια και ανάγλυφο (εικόνα 3).
Αυτή η διπλωματική επιχειρεί να θέσει και να αναλύσει τα στάδια της διαμεσολάβησης στη μετάβαση προς ένα τέτοιο νέο χρονογραφικό μοντέλο. Σε αυτά τα στάδια εξετάζεται η επίδραση της μνήμης, του χωροχρόνου και του φωτός, σε μια αντιληπτική διαδικασία μέσα από την οποία αποκαλύπτεται ο κόσμος.
Η χρονογραφική ανάλυση της καταγραφής μιας πορείας φωτός, που πραγματοποιείται πάνω σε διαφορετικές επιφάνειες και υλικότητες ενός ανάγλυφου (εικόνες 4,5,6), κατακερματίζει τον τρέχοντα χρόνο σε στιγμιότυπα. Έτσι, δίνεται η ευκαιρία στο τοπίο να διαπραγματευτεί την «πτυχή κάθε στιγμής», δίνοντάς της μια χρονική και χωρική υπόσταση που θα φιλοξενήσει μια νέα ανάμνηση (εικόνες 7,8).
Το φωτεινό αποτύπωμα κάθε εικόνας κωδικοποιείται και εισάγεται σε έναν αλγόριθμο, ο οποίος επιχειρεί να προσομοιώσει και να αναπαράγει παράλληλα πολλαπλές εικόνες αναμνήσεων (εικόνα 9). Στόχος είναι, με την αποκωδικοποίησή τους , να αναδειχθεί μια προσαυξημένη εκδοχή περιβάλλοντος που παλινδρομεί μεταξύ του σημείου εκκίνησης μιας επιθυμίας του χρήστη και του οικείου χώρου των εικόνων της μνήμης του.
Σε κάθε πτυχή της στιγμής, οι ενέργειες και τα γεγονότα αποκαλύπτονται τμηματικά μέσα από τα στάδια διαμεσολάβησης από τα οποία έχουν διέλθει κι από την ταυτόχρονη αλληλεπίδρασή τους με τα υπόλοιπα (εικόνα 10).
Σε ένα συνεχή βρόγχο ανατροφοδοσίας της πληροφορίας, στον οποίο εμπλέκονται χρήστες μηχανισμοί και οι πραγματικότητές τους, δεν είναι πλέον σαφές εάν το περιβάλλον παράγει μια εικόνα της μνήμης ή αν η μνήμη παράγει μια εικόνα του περιβάλλοντος.


Βιογραφικό
Η Χριστίνα Λιακατή γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1988.Σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, την περίοδο 2006-2012, όπου αποφοίτησε με άριστα. Το 2010 έλαβε την υποτροφία του προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών LLP Erasmus και σπούδασε για ένα εξάμηνο στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Τορίνου της Ιταλίας (Politecnico di Torino). Το 2011 συμμετείχε με το αρχιτεκτονικό γραφείο Archigraph Architects στο workshop "ECOWEEK 2011: Urban Communities & Green Architecture". Από το Φεβρουάριο του 2013 παρακολουθεί το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστήμιο του Central Lancashire της Μεγάλης Βρετανίας στον τομέα της σύγχρονης πρακτικής Αρχιτεκτονικής Εσωτερικού Χώρου(MA Interior Design).

Η Αναστασία Νεχαλιώτη γεννήθηκε το 1988 στο Μόναχο Γερμανίας. Σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, την περίοδο 2006-2012, όπου αποφοίτησε με άριστα. Το θερινό εξάμηνο του 2010 φοίτησε στην αρχιτεκτονική σχολή του Βερολίνου, όπου και η ερευνητική εργασία με τίτλο Two deserted Islands, στην οποία συμμετείχε, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό San Rocco 01 / Islands το Φεβρουάριο του 2011. Απέκτησε κάποια σύντομη εργασιακή εμπειρία το Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2012 ως μέλος της αρχιτεκτονικής ομάδας XCOOP στο Ρόττερνταμ, όπου ασχολήθηκε με έργα κλίμακας αρχιτεκτονικού και αστικού σχεδιασμού. Από το Μάρτιο του 2013 εργάζεται στη Ζυρίχη στο αρχιτεκτονικό γραφείο ΚΕΝ Architekten που επικεντρώνεται σε έργα αστικής κλίμακας και κατοικίες.

Η Ιωάννα Πινιάρα γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1989. Σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από όπου αποφοίτησε με άριστα το 2012. Το 2010 έλαβε την υποτροφία του προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών LLP Erasmus και σπούδασε για ένα εξάμηνο στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Βερολίνου. Συμμετείχε στην αρχιτεκτονική έκθεση ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 100+ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ+ ΠΟΛΗ /ΕΚΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΙ+ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ που παρουσιάστηκε το Δεκέμβριο 2012 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης καθώς και στην έκθεση του εργαστηρίου εξελιγμένου σχεδιασμού DIGITAL ARCHITECTURAL SWEETS FINAL REVIEW & EXHIBITION που φιλοξενήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη Αθηνών μέχρι και τον Ιανουάριο 2013. Προς το παρόν, εκτελεί πρακτική στο αρχιτεκτονικό γραφείο GRAFT στο Βερολίνο.
A PARTNERSHIP TO PROMOTE THE GREEK ARCHITECTURAL VISION ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ  LAFARGE
We read ARCHISEARCH.GR
designed: mnp
web development: tool